Från redaktionen |
PDF
|
Sam Holmqvist, Tamara Andersson, Sofia Pulls |
|
Mellan privilegium och sårbarhet: Fluktuerande känsloekonomier i Negar Nasehs De fördrivna |
PDF
|
Åsa Arping |
|
”Som om det var 1789”: Då som nu i kulturprofilskandalen |
PDF
|
Kristina Fjelkestam |
|
The Past Isn’t What It Used To Be: Critical Fabulation and Remembering Revolt |
PDF
|
Fanny Wendt Höjer |
|
Den postmoderne Prometheus: Natur, teknik och transtematik i Jeanette Wintersons Frankissstein |
PDF
|
Maria Ramnehill |
|
Tullia d’Aragona: Tidigmodern feministisk poet och kärleksfilosof |
PDF
|
Johanna Vernqvist |
|
”Vad är jag för en mamma som inte passar in i en mammagrupp?”: Föreställningar om den goda modern i Agnes Lidbecks Finna sig och Ester Roxbergs Barnvagnsblues |
PDF
|
Cecilia Pettersson |
|
Faderskap i förändring i 1970-talets ungdomsroman: Om fäder, mödrar och genusordning i Gunnel Beckmans Tre veckor över tiden och Ingvar Wahléns Flickan i huset vid ån |
PDF
|
Pia Vuorio |
|
”En lugn och karlfri hamn”: Kvinnorna och hemmet i Elin Wägners Pennskaftet |
PDF
|
Sara Pärsson |
|
Tecknade serier som feministisk aktivism: Kvinnor ritar bara serier om mens och Draw the Line |
PDF
|
Anna Nordenstam, Margareta Wallin Wictorin |
|
Öppen sektion. Strindberg och turismen: Resande, visuell kultur och skrivande i turismens tidsålder |
PDF
|
Gustaf Marcus |
|
Vad är roligast med att vara feministisk litteraturforskare? |
PDF
|
|
|